ترفندهای یاهو
 
ثانیه فقط برای دانلود رایگان
نظر دهی یادتون نره فیلم بازی نرم افزار اهنگ عکس دانلود رایگان
بازگردانی «Yahoo! Mail» به نسخه قدیمی
بازگردانی «Yahoo! Mail» به نسخه قدیمی


در صورتی که از سرویس ایمیل شرکت «یاهو» استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که مدت زمانی است که سرویس «Yahoo! Mail» به نسخه جدیدتری به‌روزرسانی شده است. در نسخه جدید «Yahoo! Mail»، قابلیت‌های متعددی نظیر هماهنگی با شبکه‌اجتماعی «یاهو» (Yahoo! Profile) و مرور صفحات در تب‌های جدید گنجانده شده است. اما کار با این نسخه جدید برای کاربرانی که از اینترنت کم‌سرعت استفاده می‌کنند مقداری مشکل است. در نتیجه شاید شما نیز دوست باشید تا از نسخه قدیمی (Classic) سرویس «Yahoo! Mail» به جای این نسخه جدید استفاده کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه بازگردانی «Yahoo! Mail» به نسخه قدیمی بپردازیم.


بدین منظور:
در قدم اول بایستی قابلیت JavaScript را بر روی مرورگر خود غیرفعال کنید. این کار در هر یک از مرورگرهای معروف، به شیوه زیر انجام می‌گیرد:
• «فایرفاکس»: بر روی دکمه Firefox کلیک کرده و از قسمت Options بر روی Options کلیک کنید (یا از منوی Tools به Options بروید). سپس در تب Content تیک گزینه‌ی Enable JavaScript را بردارید و OK کنید.
• «گوگل کروم»: بر روی آیکن آچار کلیک کرده و در منوی باز شده Options را انتخاب کنید. به قسمت Under the Hood رفته و بر روی Content Settings کلیک کنید. تیک گزینه Do not allow any site to run JavaScript را بردارید.
• «اپرا»: بر روی دکمه Menu کلیک کنید. در منوی باز شده به Settings > Quick Preferences رفته و تیک گزینه‌ی Enable JavaScript را بردارید.
• «اینترنت اکسپلورر»: از منوی Tools به Internet Options بروید. به تب Security رفته و روی Custom Level کلیک کنید. از قسمت Scripting، گزینه Active Scripting را بر روی Disable تنظیم کنید. پنجره‌های باز را OK نمایید.
• «سافاری»: از منوی Edit بر روی Preferences کلیک کنید. به تب Security رفته و تیک گزینه Enable JavaScript را بردارید.

پس از این کار، به http://mail.yahoo.com مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات، وارد حساب خود شوید.
اکنون (ترفندستان) به جای ورود به صفحه ایمیل اصلی‌تان، پیغام خطایی مبنی بر غیرفعال بودن JavaScript بر روی مروررگر دریافت خواهید کرد. در زیر این پیغام دو لینک وجود دارد:
با کلیک بر روی لینک Just this one time, go to a previous version of «Yahoo! Mail»، شما وارد نسخه قدیمی «Yahoo! Mail» خواهید شد. این اتفاق فقط برای همین یک‌بار رخ خواهد داد و در صورت فعال کردن مجدد JavaScript، همانند گذشته می‌توانید از نسخه جدید استفاده کنید.
اما در صورتی که دوست دارید برای همیشه از نسخه قدیمی استفاده کنید، بایستی روی لینک دوم یعنی Return to a previous version of «Yahoo! Mail» کلیک کنید. با کلیک بر روی این لینک به نسخه قدیمی دسترسی پیدا خواهید کرد. اما این دسترسی دائمی خواهد بود، بدین معنا که فعال کردن مجدد JavaScript، همچنان با ورود به «Yahoo! Mail»، نسخه قدیمی نمایش داده خواهد شد. البته در صورتی که این گزینه را انتخاب نمودید، با کلیک بر روی Get the newest «Yahoo! Mail» در نسخه قدیمی، می‌توانید هر زمان که مایل بودید نسخه قدیمی را به نسخه جدید ارتقا دهید (و یا به آدرس http://overview.mail.yahoo.com بروید).

نکته مهم پایانی اینکه حتماً پس از پایان کار، مجدد JavaScript را بر روی مرورگر فعال کنید. این کار با طی مسیرهای یادشده در مرورگرهای مختلف و فعال کردن تیک Enable JavaScript و یا انتخاب Enable به‌جای Disable، میسر خواهد بود.

 

 

رفع مشکل نمایش پیام های رد و بدل شده در یاهو مسنجر
رفع مشکل نمایش پیام های رد و بدل شده در یاهو مسنجر


یاهو مسنجر یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های چت و گفتگوی آنلاین است که با وجود معرفی سرویس‌های مشابه هنوز از محبوبیت آن کاسته نشده است. اما یکی از مشکلاتی که اخیراً در بین کاربران این برنامه شایع شده است مشکل نمایش پیام‌های رد و بدل شده در محیط یاهو مسنجر است. به این صورت که در پنجره چت، جملات ارسالی و دریافتی دیده نمیشود و صفحه خالی باقی می‌ماند. باید بدانید که این مشکل نه به دلیل وجود ویروس است و نه با کارهایی نظیر پاک کردن و نصب مجدد یاهو مسنجر حل می‌شود، چرا که مشکل از جایی آب می‌خورد که فکرش را نمی‌کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه رفع این مشکل بپردازیم.

پیش از هر کار بایستی بدانید این مشکل پس از نصب نسخه آزمایشی مرورگر Internet Explorer 9 به وجود می‌آید. اما با حذف کردن این مرورگر از روی ویندوز هم مشکل حل نمی‌شود.



اما جهت رفع این مشکل:


ابتدا به منوی Start بروید و عبارت cmd را وارد نمایید.


حال (ترفندستان) بر روی cmd.exe راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید (این کار را بایستی حتماً انجام دهید).


اکنون در پنجره Command Prompt ابتدا دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:

regsvr32 jscript.dll

سپس دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:

regsvr32 vbscript.dll

مشکل با انجام این کار حل خواهد شد.



دقت کنید که در صورتی که مشکل حل نشد، دو دستور زیر را نیز در محیط CMD وارد کنید:

regsvr32 msxml3.dll
regsvr32 scrrun.dll

در صورتی که مشکل باز هم حل نشد، آخرین نسخه Java Runtime Environment را از سایت

www.java.com

دانلود نموده و نصب کنید. سپس دستورات فوق را مجدداً وارد نمایید.



راه‌حل دیگر:

در صورتی که این ترفند موجب حل مشکل نشد و یا اینکه اصلاً این مشکل به دلیل نصب IE 9 حادث نشده بود، این ترفند را اجرا کنید:


بر روی منوی Start کلیک کنید و عبارت regedit را وارد نمایید.


پس از باز شدن رجیستری ویندوز،‌ به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones

اکنون دقت کنید بایستی در پوشه Zones، تعداد 5 پوشه از 0 تا 4 وجود داشته باشد (0، 1، 2، 3 و 4). در صورتی که هر پوشه‌ دیگری به جز این 5 پوشه وجود داشت،‌ بر روی آن راست کلیک کنید و Delete را انتخاب کنید و پوشه اضافی را حذف کنید.


پس از این کار یک‌بار سیستم را از نو راه‌اندازی کنید.



 

 

دو ترفند جالب و کاربردی به وسیله آدرس‌های مخفی یاهو
دو ترفند جالب و کاربردی به وسیله آدرس‌های مخفی یاهو


"مشاهده کلیه لوگوهای آنلاین و آفلاین کاربر در یاهو‌مسنجر" و همچنین "مشاهده تصویر آواتار افراد در یاهو بدون Add کردن آن‌ها"، دو ترفندی هستند که هم‌اکنون قصد داریم آن‌ها را برای شما بازگو کنیم. جالب اینکه بدانید این دو ترفند هر دو، از آدرس‌های مخفی و متفاوت در خود سایت یاهو نشأت میگیرد و منبع آن خود سایت یاهو است!

مشاهده کلیه لوگوهای آنلاین و آفلاین کاربر در یاهو‌مسنجر

حتماً شما نیز تاکنون در وبلاگ‌های مختلف تصاویری از لوگوهای یاهو مبنی بر آنلاین یا آفلاین بودن مدیر وبلاگ را دیده‌اید. حالا جالب است بدانید منبع تمامی این تصاویر و لوگوها خود سایت یاهو است.


برای کشف این هفده تصویر، آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و Enter بزنید:


http://mail.opi.yahoo.com/online?u=TARFANDESTAN&m=g&t=0

در عبارت فوق به جای واژه TARFANDESTAN، می‌توانید آی‌دی خودتان را بنویسید.


خواهید دید که یکی از تصاویر آنلاین یا آفلاین یاهو نمایان می‌شود.


اکنون به انتهای آدرس فوق دقت کنید. می‌بینید که عدد 0 وجود دارد. به جای 0، عدد دیگری مانند 1 را وارد کنید و Enter بزنید.


این بار (ترفندستان) تصویر متفاوت دیگری را مشاهده خواهید کرد.


اکنون می‌توانید باز هم عدد انتهای آدرس را تغییر دهید و تصاویر دیگری را مشاهده کنید.


این کار تا عدد 16 امکان‌پذیر است و شما می‌توانید جمعأ 17 لوگو را مشاهده کنید.


دقت کنید در ترفند بالا، اگر آی‌دی که وارد کرده‌اید آنلاین باشید همه لوگوها آنلاین خواهند بود و اگر آیدی آفلاین باشد تصاویر یاد شده نیز همگی نشان دهنده آفلاین بودن کاربر هستند. در نتیجه مجموعأ 34 تصویر را خواهید دید. البته ممکن است یاهو تصاویر جدیدی را نیز اضافه کند که طبعأ در شماره 17 به بعد جای خواهند گرفت.


شما با استفاده از این ترفند می‌توانید آی‌دی دوستان‌تان را نیز وارد کنید و پی ببرید کاربر مورد نظر اصلأ آنلاین است یا خیر. البته اگر کاربر Invisible باشد تصویری که نشان داده می‌شود آفلاین خواهد بود.


نمونه ای از این لوگوهای زیبا:


در حالت آنلاین:

دو ترفند جالب و کاربردی به وسیله
آدرس‌های مخفی یاهو

در حالت آفلاین:

دو ترفند جالب و کاربردی به وسیله
آدرس‌های مخفی یاهو

مشاهده تصویر آواتار افراد در یاهو بدون Add کردن آن‌ها

شاید شما نیز دوست داشته باشید که آواتار کاربران مختلف در یاهومسنجر را ببینید، بدون اینکه آن‌ها را به لیست دوستان خود اضافه کنید.


برای این‌کار باز هم از یکی دیگر از آدرس‌های مخفی یاهو بهره می‌بریم.


آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و Enter بزنید:


http://img.msg.yahoo.com/avatar.php?yids=tarfandestan

در آدرس فوق به جای tarfandestan، آی‌دی مورد نظر را وارد کنید.


شما بلافاصله پس از اینکار، تصویر آواتار کاربر را مشاهده خواهید کرد.


دقت کنید اگر آی‌دی را اشتباه وارد کنید و یا فرد اصلأ آواتاری نداشته باشد، این تصویر نمایش داده میشود:


دو ترفند جالب و کاربردی به وسیله آدرس‌های مخفی یاهو

 

 

 

ربودن تصاویر نمایش داده شده افراد در یاهو مسنجر
ربودن تصاویر نمایش داده شده افراد در یاهو مسنجر


اگر از کاربران مسنجر محبوب یاهومسنجر باشید حتماً با قابلیت Display Image به هنگام ارتباط با دوستانتان آشنا هستید. توسط این قابلیت میتوانید به هنگام چت با افراد تصویر یا آواتاری را برای ID خود قرار دهید که در پنجره چت و در لیست دوستان قابل مشاهده است. اما همانطور که میدانید امکان ذخیره این تصویر بر روی هارد به طور مستقیم وجود ندارد، بلکه تنها میتوانید تصاویر افراد را مشاهده کنید. راه هایی نظیر عکس گرفتن از صفحه یا سایت های جانبی نیز وجود دارد که آنها نیز تا حدودی دردسر ساز هستند. اما هم اکنون ترفندی را به شما معرفی میکنیم که به سادگی آب خوردن و بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی تصاویری که دوستانتان در یاهومسنجر استفاده میکنند را بر روی هارد ذخیره و مشاهده کنید. جالب اینکه در این روش کلیه تصاویری که تاکنون توسط دوستانتان در یاهو مسنجر از قدیم تا به حال مشاهده کردید قابل بازیابی است.


ابتدا بایستی بدانید که شما نیاز به کار خاصی ندارید!
چرا که به طور اتوماتیک هر تصویری که تاکنون در یاهو مسنجر دوستانتان قرار داده اند و شما آن را مشاهده کرده اید به طور اتوماتیک بر روی هارد ذخیره میشود.
تنها بازیابی آن بر عهده شما خواهد بود.

بدین منظور:
My Computer را باز نمایید.
سپس به مسیر C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\cache\Icon مراجعه کنید (منظور از C پوشه ای است که ویندوز در آن نصب است).
هم اکنون شما فایل هایی با عناوین مختلف مشاهده میکنید.
حال (ترفندستان) ابتدا اطمینان پیدا کنید قابلیت نمایش فرمت فایلها در ویندوز شما فعال است. بدین منظور از منوی Tools وارد Folder Options شوید. سپس به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.
سپس در مسیری که وارد شده اید فایلی را به دلخواه انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک نموده و Rename را برگزینید.
در انتهای آن عبارت jpg. را وارد نمایید.
خواهید دید که فایل شما تبدیل به یک تصویر شده است.
این تصویر یکی از آواتارهایی است که قبلأ در یاهو مسنجر مشاهده کردید.
اکنون میتوانید تک تک فایلهای موجود در این پوشه را به همین ترتیب تبدیل به عکس کنید.

تنها به این نکته دقت کنید که ممکن است بعضی از تصاویری که شما مشاهده میکنید تا حدودی سوخته به نظر بیایند. این موضوع تنها به هنگام نمایش توسط نمایشگر پیش فرض ویندوز اینگونه به نظر میرسد و در اصل تصویر سوخته نیست. اگر آن را توسط یک نمایشگر پیشرفته تر نظیر ACD See یا Photoshop باز کنید آن را به طور واضح مشاهده خواهید کرد. و طبعأ اگر یکی از این تصاویر به ظاهر سوخته را به عنوان My Display Image خود در یاهو مسنجر انتخاب کنید آن نیز به طور صحیح قابل مشاهده است.

همچنین شما به جای jpg. میتوانید از سایر فرمتهای تصویری نظیر bmp، gif و png نیز در انتهای عنوان فایل خود استفاده کنید.

 

 

فعال کردن یک امکان جالب در نرم افزار Yahoo Messenger
فعال کردن یک امکان جالب در نرم افزار Yahoo Messenger


اگر از کاربران همیشگی مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر باشید ، حتماً به این موضوع پی بردید که نمایش PM ها گاهی چه آزارهنده میشود؟ به ویژه وقتی مشغول کاری هستید و با ارسال PM از جانب دوستانتان پنجره PM به طور مزاحمی ظاهر میشود. به خصوص وقتی شخصی در کنار شما حضور دارد این موضوع آزاردهنده تر نیز میشود. پس علاوه بر این موضوع برای تنوع هم که شده خوب است با استفاده از این ترفند نوع نمایش پنجره PM به هنگامی که دوستانتان به شما پیام میدهند را عوض کنید. مطمئن باشید از این تغییر رویه پشیمان نخواهید شد. لازم به ذکر است این نوع نمایش در مسنجر Windows Live Messenger به طور پیش فرض فعال است.


بدین منظور:

نرم افزار Yahoo Messenger را اجرا کنید.
از منوی Messenger به Preferences بروید.
در لیست Category گزینه Messages را انتخاب کنید.
اکنون تنظیمات مربوط به این قسمت را در بخش دیگر پنجره مشاهده میکنید.
حال تیک گزینه Minimize the message window to the taskbar را از قسمت When I recive a new message بزنید.
در زیر مجموعه آن تیک گزینه Show messages at the bottom right of screen را نیز بزنید.
دکمه OK را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.
اکنون منتظر بمانید تا دوستی به شما PM دهد ، سپس خواهید دید (ترفندستان) پیام او در پنجره کوچکی ابتدا نمایش داده میشود و خودتان میتوانید با باز کردن پنجره PM در Taskbar ، پیام او را بخوانید.
دقت کنید اگر گزینه Show messages at the bottom right of screen را نزنید ، این پنجره کوچک هم دیگر نمایش داده نمیشود.

 

 

آیا دوستان شما در 24 ساعت گذشته در یاهو مسنجر آنلاین بوده اند؟
آیا دوستان شما در 24 ساعت گذشته در یاهو مسنجر آنلاین بوده اند؟

هم اکنون قصد داریم یک ترفند عالی را به شما معرفی کنیم! ترفندی که شاید تاکنون به آن فکر کرده باشید اما آن را امکان پذیر نمیدانستید. در صورتی که شما نیز از کاربران مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر بوده باشید حتماً به این موضوع برخورد کرده اید که در لیست دوستان شما ، امکان مشاهده افراد آنلاین و آفلاین وجود دارد. یعنی کاربرانی که در حال حاضر آنلاین هستند و افرادی که هم اکنون آفلاین هستند. اما برای اولین بار امکان جالبی میسر شده است که به وسیله آن شما میتوانید یک آمار گیر 24 ساعته بر روی هر ID که بخواهید قرار دهید. سپس امکان مشاهده وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن ID مورد نظر را در 24 ساعته گذشته و به شکل هر 10 دقیقه مشاهده کنید. به عنوان مثال 1 روز کامل به اینترنت سر نزدید و اطلاع ندارید که دوست شما در یاهو مسنجر آنلاین شده است یا خیر؟ با این ترفند میتوانید آمار آنلاین بودن دوست خود را در 24 ساعت گذشته مشاهده کنید و به نوعی مچ گیری نیز کنید.

برای اینکار:


ابتدا به این سایت مراجعه کنید.


پس از باز شدن صفحه ، از بالای صفحه روی لینک Register کلیک کنید.


اکنون در فرم باز شده اطلاعات خود را وارد نمایید. یک نام کاربری ، پسورد ، تأیید پسورد ، ایمیل و یک سوال امنیتی.


پس از پر کردن فرم روی دکمه Register کلیک کنید.


پیغام You may now login from the left sidebar به معنای ثبت نام موفقیت آمیز است.


حال در قسمت نوار کناری صفحه Yahoo Tracker Login ، یوزر و پسورد ثبت نامی را وارد کرده و دکمه Log in را بزنید.


خواهید دید که به صفحه جدیدی وارد میشوید.


در این صفحه شما میتوانید آمارگیر های خود را بر روی هر ID تنظیم کنید.


در نتیجه در قسمت Add Yahoo! Username for Tracking ، آی دی دوستتان را وارد کرده و دکمه Add را بزنید.


پس از اینکار ID شما ثبت میشود.


این ID تنها پس از لوگین به قسمت کاربری قابل دسترسی است.


اکنون آمارگیر بر روی ID نصب شده است.


کافی است در قسمت Track List ، روی آیدی مورد نظر کلیک کنید.


وضعیت او را در 24 ساعت گذشته خواهید دید.


دقت کنید سیستم کاری این آمارگیر به گونه ای است که پس از ثبت آیدی شروع به گرفتن آمار میکند. در نتیجه پس از ثبت یک آیدی جدید از همان زمان کار آمار گیری را شروع میکند.


البته به عنوان مثال اگر آیدی tarfandestan را add کنید ، چون این آیدی قبلأ در دیتابیس سایت ذخیره شده است ، از همان زمانی که برای اولین بار آمارگیری را شروع کرده است اطلاعات را نمایش میدهد.


در پایان دقت کنید در صورتی که کاربر Invisible باشد ، وضعیت او به همان شکل آفلاین که طبیعی است نمایش داده خواهد شد.



 

، دمیدن روح تازه در کالبد یاهو مسنجر

YahElite ، دمیدن روح تازه در کالبد یاهو مسنجر


یاهو مسنجر را به جرأت میتوان محبوب ترین مسنجر به خصوص در نزد ایرانیان دانست. اکثر افراد هنگام اتصال به اینترنت به مسنجر یاهوی خود نیز همواره سری میزنند. اما این نرم افزار به خصوص با ارائه نسخه های جدیدش برای کاربران ایرانی تا حدودی دردسر ساز شده است. حجم بالای 12 مگی برای نصب ، مشکلات اتصال و عدم لوگین به مسنجر ، هک و بوت شدن های پیاپی ، PM های ناخواسته ، مشکلات هنگام چت ، ویروسی شدن یاهو مسنجر و ... از مشکلات پیش آمده برای کاربران ایرانی است که از اینترنتهای کم سرعت برای اتصال استفاده میکنند. اگر قصد دارید یکبار برای همیشه مشکلات مسنجر خود را پایان دهید این ترفند چاره کار شماست! YahElite روح تازه ای در کالبد مسنجر شما خواهد دمید.

اما YahElite چیست؟!
YahElite پس از مشکلات متعدد مسنجر سنگین یاهو ساخته شد.
این برنامه را میتوان جایگزین مناسبی برای یاهو مسنجر در نظر گرفت.
برنامه ای که فقط 700 کیلوبایت حجم دارد ، پس از نصب شما یک مسنجر با ظاهری ساده اما کاربردی خواهید داشت که تمامی کارایی های مسنجر یاهو را دارد.
یاهو مسنجر مقدار زیادی از رم سیستم را اشغال میکند اما YahElite کمتر از 2 مگ از رم را نیاز دارد.
با YahElite دیگر خبری از بوت شدنها ، تبلیغات ناخواسته و اسپم ها نخواهد بود.
برنامه ای است کاملأ رایگان و بر روی ویندوزهای 98 تا XP و Linux نصب خواهد شد.
در مسافرت ها و هنگام رفتن به جاهای مختلف میتوانید به سادگی آن را همراه داشته داشته باشید و به نوعی یک مسنجر سبک پرتابل حمل کنید که روی یک فلاپی نیز جا میشود. نسخه پرتابل این برنامه نیز با حجم 500 کیلوبایت موجود است که بدون نیاز به نصب نصب اجرا میشود.

شما میتوانید آخرین ورژن YahElite نسخه کامل را با حجم 700 کیلوبایت از سایت سازنده دانلود نمایید:
http://www.yahelite.org/deep/yahelite/download.php

پس از نصب ، برنامه را اجرا نمایید.
از شما یوزر و پسوردتان خواسته میشود که باید یوزر و پسورد یاهوی خود را وارد نمایید.
سپس دکمه Connect را بزنید تا وارد مسنجر خود شوید.
در این قسمت میتوانید مستقیمأ به یک روم چت یاهو نیز لوگین کنید.
برای مشاهده Add List خود و چت با آنها نیز میتوانید در تب های پایین برنامه از Buds استفاده نمایید.
سایر قسمت ها نیز بسیار ساده هستند ، با اندکی کار با برنامه میتوانید دریابید که جایگزین خوبی برای مسنجر انتخاب کرده اید.

 

 

 

ارسال BUZZ به شکل پشت سر هم برای طرف مقابل
ارسال BUZZ به شکل پشت سر هم برای طرف مقابل


کی از توانمندی های یاهو مسنجر هنگام چت استفاده از دکمه BUZZ به نوعی برای آزار طرف مقابل است! اما خود یاهو این گزینه را به نوعی تنظیم کرده است که پس از زدن دکمه تا 15 ثانیه امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد. در این ترفند قصد داریم روشی جالب را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید بدون استفاده از برنامه جانبی خاصی به نوعی این محدودیت زمانی را از بین ببرید و به شکل پیاپی و پشت سر هم برای طرف مقابل BUZZ بفرستید!


برای این کار:
کافی است پس از انتخاب ID شخص از روی لیست و باز شدن پنجره PM ، یکبار دکمه BUZZ را بزنید.
اکنون به شکل سریع پنجره چت را بسته و مجدد از روی لیست ID شخص را باز کنید و BUZZ بزنید.
اگر این کار - یعنی باز و بسته کردن پنجره چت فرد مقابل و زدن دکمه BUZZ - را به شکل پشت سر هم و سریع انجام دهید به تعداد دفعات اینکار عمل BUZZ برای فرد مقابل (ترفندستان) صورت میگیرد.
فرد مقابل نیز اصلأ متوجه نمیشود که شما هر بار پنجره چت را میبندید و باز میکنید.

با این راه از طریق کیبورد هم میتوانید به کارتان سرعت دهید:
ابتدا با موس ID شخص را از روی لیست به حالت انتخاب در بیاورید ، سپس این دستورات را مرتبأ و به شکل سریع تکرار کنید:Enter > Ctrl + G > Alt + F4

 

 

 

 

بالا بردن سرعت کامپیوتر با کاهش دادن فضای اشغال شده یاهو مسنجر در رم
بالا بردن سرعت کامپیوتر با کاهش دادن فضای اشغال شده یاهو مسنجر در
رم


در هر ورژن جدیدی که از یاهو مسنجر عرضه میشود، این نرم افزار مقدار فضای بیشتری از رم را اشغال میکند. این اشغال کردن فضای رم باعث کندی بسیار زیاد سرعت کامپیوتر نیز میگردد. در این ترفند قصد داریم 2 روش بسیار عالی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آنها میتوانید این میزان فضای اشغالی را بکاهید و در نتیجه سرعت کار با کامپیوتر را بالا ببرید.

1- پاک کردن پلاگین های اضافی

مطمئنأ هر کاربری از پلاگین های نصب شده به طور پیش فرض بر روی یاهو مسنجر استفاده نمیکند. این پلاگینها مقدار زیادی از فضای رم را اشغال میکنند. برای پاک کردن پلاگین های اضافی، به یاهو مسنجر لوگین کنید. سپس (ترفندستان) از منوی Actions روی Choose a Plugin کلیک کنید. در پنجره Plug-ins Manager که برای شما باز میشود به تب My Plug-ins بروید. صبر کنید تا پلاگین های نصب شده لود شوند. اکنون میتوانید این پلاگین ها را ببینید و در صورت تمایل روی علامت سطل آشغال کنار هر پلاگین کلیک کنید تا پلاگین پاک شود.



2- استفاده از پوسته Classic

ممکن است شما پوسته یاهو مسنجر را از حالت پیش فرض تغییر داده باشید. این کار باعث سنگین شدن یاهو و اشغال فضایی از رم میشود. پیشنهاد میشود از همان پوسته سبک Classic استفاده کنید. برای این کار پس از لوگین به یاهو مسنجر، از منوی Messenger روی Change Skin کلیک کنید. اکنون میتوانید پوسته Classic را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.



 

 

 

تقویت صدای Voice Chat در یاهو مسنجر
تقویت صدای Voice Chat در یاهو مسنجر


مطمئناً در صورتی که شما نیز از به چت کردن علاقه مند باشید تاکنون به روم های یاهو مسنجر سرک کشیده اید. یکی از قابلیتهایی که در یاهو وجود دارد Voice Chat است، بدین شکل که افراد میتوانند در روم های یاهو از طریق میکروفون با یکدیگر صحبت کنند و صدای خود را در روم پخش کنند. اما یکی از مشکلاتی که در این باره وجود قطع و وصلی مکرر صدا و در نتیجه آزار فرد شنونده است. در این ترفند قصد داریم روشی ساده را به شما معرفی کنیم که میتوانید با استفاده از آن به طور نسبی صدایی را که در یاهو مسنجر از جانب گوینده میشنوید تقویت کنید.


برای این کار:
کافی است پس از ورود به یکی از چت روم های یاهو، هنگامی که گوینده مشغول صحبت کردن (ترفندستان) است به صورت متوالی کلید Space را فشار دهید.
صدا به طور نسبی تقویت میشود.

 

 

 

بوت کردن ID افراد در یاهو مسنجر 7، بدون نیاز به نرم افزار
بوت کردن ID افراد در یاهو مسنجر 7، بدون نیاز به نرم افزار

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش جدید بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید از یک باگ موجود در ورژن 7 یاهو مسنجر استفاده کنید و ID طرف مقابل خودتان را بوت کنید. بدون نیاز به هیچ نرم افزار بوتری و تنها ار طریق فشردن چند کلید در یاهو مسنجر!

بدین منظور کافی است:


پنجره PM چت شخص مورد نظر را باز کنید.


سپس (ترفندستان) کافی است سه کلید Ctrl+Shift+R را به هر تعدادی که میخواهید فشار دهید. با هر بار فشردن این 3 کلید یک پنجره PM برای طرف مقابل باز میشود که طبعأ با فشردن متمادی این 3 دکمه شخص بوت میشود! مثلا اگر شما 20 بار این کار را بکنید 20 پنجره PM برای فرد باز میشود.


دیدن پیام You have requested contact details from نشان دهنده باز شدن یک پنجره برای شخص مقابل است.



لازم به ذکر است در این روش فرد مورد نظر تنها بایستی از نسخه 7 یاهو مسنجر استفاده کند. در نسخه های جدیدتر این باگ مرتفع شده است.



 

 

 

رهايی از دست کاربران مزاحم در یاهو مسنجر
رهايی از دست کاربران مزاحم در یاهو مسنجر


ممکن است شما نیز گاهی در یاهو مسنجر از دست بعضی کاربران دیگر به ستوه آمده باشید و در نهایت به حالت Invisible درآمده اید یا حتی از یاهو خارج شده اید. اما این روش ها اصولی نیستند! اکنون قصد داریم تا چند روش کارآمد برای رهایی از دست این افراد را به شما معرفی کنیم.


بسیاری از افراد مرتب در حال تغییر دادن ID خود در Yahoo هستند و دلیل عمده آن هم مزاحمت هایی است که توسط کاربرهای موجود در فهرست دوستان Yahoo Messenger قرار دارند و به مرور به فهرستی طویل تبدیل شده ایجاد میشود. تغییر ID به منزله تغییر آدرس پست الکترونیکی شما نیز میباشد و با تغییر ID دو مشکل برای دوستان خود ایجاد میکنید! ابتدا اینکه ممکن است دوستان شما در جریان تغییر آدرس پست الکترونیکی شما قرار نگیرند که مشکلات خاص خود را ایجاد میکند و مشکل بعدی که بیشتر آزار دهنده است، طولانی شدن فهرست دوستان در Yahoo Messenger به دلیل وجود چندین ID برای یک نفر است!

یک راه جلوگیری مسلمأ پیشگیری قبل از درمان است بدین معنی که سعی کنید از اضافه کردن اسم افرادی که آشنایی زیادی ندارید (ترفندستان) خودداری کنید. ولی این پیشنهاد با طبع بسیاری از علاقه مندان به ایجاد ارتباط با همنوعان خود در اقصی نقاط دنیا هستند، سازگاری ندارد. لذا میتوانید از روش زیر استفاده کنید تا هر وقت تمایل نداشتید شخص خاصی بتواند به شما پیغام بدهد و حتی شما را Online ببیند از آن استفاده کنید.

با دنبال کردن روش زیر ID مورد نظر هیج گاه قادر نخواهد بود وضعیت شما را در صورت Online بودن ببیند و همچنین نمیتواند برای شما پیغام ارسال کند:
1- در پنجره Yahoo Messenger ابتدا ID مورد نظر را از لیست دوستان خود Delete کنید.
2- از منوی Messenger بر روی Preferences کلیک کنید.
3- در پنجره باز شده بر روی Ignore List کلیک کنید.
4- سپس دکمه Add را بزنید و ID مورد نظر که قصد خلاصی از دست او را دارید را وارد کنید.
با فشردن دکمه Ignore دیگر پیغامی از جانب او به شما نمیرسد و نه وضعیت شما را آنلاین میبیند.

برای پاک کردن او از لیست ایگنورها هم کافی است او را در همین صفحه و لیست انتخاب کرده و دکمه Remove را بزنید.

 

 

 

 

 

لوگین شدن به یاهو مسنجر بدون نیاز به نصب نرم افزار یاهو مسنجر!
لوگین شدن به یاهو مسنجر بدون نیاز به نصب نرم افزار یاهو مسنجر!


قصد داریم تا ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون نصب نرم افزار یاهو مسنجر بتوانید به راحتی به ID خود در یاهو لوگین شوید و به چت کردن با دوستان خود بپردازید. در صورتی که در محل کار شما امکان استفاده از این برنامه نیست و یا یاهو مسنجر بر روی سیستم شما به خوبی اجرا نمیشود این ترفند بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین میتوانید با این ترفند به MSN Messenger و AOL Messenger خود هم لوگین شوید ، بدون نصب این دو نرم افزار!


بدین منظور میتوانید از سایت های مختص اینکار استفاده کنید:
http://webmessenger.yahoo.com
http://www.meebo.com
http://www.ebuddy.com
http://www.iloveim.com
http://www.juslol.com
http://www.imhaha.com
http://www.koolim.com

با استفاده از سایت های فوق شما از یک محیط شبیه سازی شده به یاهومسنجر در مرورگر بهره مند خواهید شد.
از نظر امنیتی (ترفندستان) نیز این سایتها، سایتهای مطمئنی هستند.
در اکثر این سایتها، علاوه بر یاهو به مسنجرهای دیگر نیز میتوانید لوگین کنید. البته سایت اول، مسنجر آنلاین خود سایت یاهو است.
با استفاده همزمان از چندین نوع از این سایتها، میتوانید با چند آی دی نیز لوگین کنید.

 

 

 

 

اصطلاحات چت
اصطلاحات چت


هم اکنون قصد داریم تا حدود 100 اصطلاح مفید در هنگام چت را که جمع آوری کرده ایم به شما معرفی کنیم. این اصطلاحات میتواند در هنگام چت کردن علاوه بر حرفه ای نشان دادن شدن شما سرعت تایپ کردنتان را نیز بالا ببرد.

DC


مخفف:

Disconnect


به معنای:

قطع ارتباط با اینترنت



C


مخفف:

See


به معنای:

دیدن، می بینمت



U R


مخفف:

Your


به معنای:

برای شما



2


مخفف:

Too


به معنای:

همچنین



4


مخفف:

For


به معنای:

برای



BRB


مخفف:

Be Right Back


به معنای:

زود برمی گردم



H&K


مخفف:

Hug And Kiss


به معنای:

در آغوش گرفتن و بوسیدن



IOU


مخفف:

I Owe You


به معنای:

من به شما مدیونم



ATB


مخفف:

All The Best


به معنای:

همه چیز عالی است



DL


مخفف:

Download


به معنای:

دانلود، بارگذاری



GG


مخفف:

Good Game


به معنای:

بازی خوبیه



GJ


مخفف:

Good Job


به معنای:

کار خوبیه



GL


مخفف:

Good Luck


به معنای:

موفق باشید، خوشبخت باشید



YW


مخفف:

You're Welcome


به معنای:

خواهش میکنم، قابلی نداشت



WB


مخفف:

welcome back


به معنای:

خوش آمدی



K


مخفف:

Okay


به معنای:

خوبه ، باشه ، قبوله



LTR


مخفف:

Later


به معنای:

بعدأ



SRY


مخفف:

Sorry


به معنای:

متأسفم، پوزش میخواهم



BBS


مخفف:

Be Back Soon


به معنای:

زود بازمیگردم



BBL


مخفف:

Be Back Later


به معنای:

بعدأ بازمیگردم



VIP


مخفف:

Very Imprtant Person


به معنای:

آدم خیلی مهم، آدم متشخص



OTNS


مخفف:

Long Time No See


به معنای:

خیلی وقته ندیدمت



MSG


مخفف:

Message


به معنای:

پیام



W


مخفف:

With


به معنای:

با



W8


مخفف:

Wait


به معنای:

صبر کنید



WO


مخفف:

Without


به معنای:

بدون چیزی



KIT


مخفف:

Keep In Touch


به معنای:

مراقبش باش، با احتیاط نگهداری کن



F2F


مخفف:

Face To Face


به معنای:

رو در رو



HT


مخفف:

Hi There


به معنای:

سلام



?HRU


مخفف:

How Are You


به معنای:

حالت چطور است؟



POOF


مخفف:

Has Left The Chat


به معنای:

چت را ترک کرده



AFAIK


مخفف:

As For As I Know


به معنای:

تا آنجایی که من می دانم



ASAP


مخفف:

As Soon As Possible


به معنای:

به زودی، در زودترین زمان ممکن



OMG


مخفف:

Oh My GOD


به معنای:

آه خدای من!



BTW


مخفف:

By The Way


به معنای:

راستی



JK


مخفف:

Just Kidding


به معنای:

شوخی می کنم



EG


مخفف:

Evil Grin


به معنای:

خنده شیطانی



BEG


مخفف:

Big Evil Grin


به معنای:

خنده شدید شیطانی



L


مخفف:

Laugh


به معنای:

خنده



LOL


مخفف:

Laugh Out Load


به معنای:

خندیدن با صدای بلند



S


مخفف:

Smile


به معنای:

لبخند



ROFL


مخفف:

Rolling On Floor Laughing


به معنای:

از خنده روی زمین غلطیدن



FC


مخفف:

Fingers Crossed


به معنای:

دعا کردن



WBS


مخفف:

Write Back Soon


به معنای:

زود پاسخ را بنویس



DWB


مخفف:

Dont Write Back


به معنای:

پاسخ را ننویس



LTNS


مخفف:

Long Time No See


به معنای:

(ترفندستان) مدت زیادی بود ندیده بودمت



BRB


مخفف:

Be Right Back


به معنای:

الأن بازمیگردم



GL


مخفف:

Good Luck


به معنای:

موفق باشی



TTFN


مخفف:

Ta Ta For Now


به معنای:

فعلأ خداحافظ



BBN


مخفف:

Bye Bye Noe


به معنای:

خداحافظ



B


مخفف:

Born


به معنای:

متولد



Xmas


مخفف:

Christmas


به معنای:

کریسمس



PA


مخفف:

Per Annum


به معنای:

هر ساله



TU یا TQ یا TY


مخفف:

Thank You


به معنای:

متشکرم



K2UL8R


مخفف:

Talk To You Later


به معنای:

بعدا به تو می گویم



LULAB


مخفف:

Love You Like Brother


به معنای:

تو را مانند یک برادر دوست دارم



LULAS


مخفف:

Love You Like Sister


به معنای:

تو را مانند یک خواهر دوست دارم



LTM


مخفف:

Laugh To My Self


به معنای:

به خودم میخندم



?M or F


مخفف:

Male Or Female


به معنای:

آقا هستید یا خانم؟



THX یا TNX


مخفف:

Thanks


به معنای:

ممنونم



NP


مخفف:

No Problem


به معنای:

مشکلی نیست، خواهش میکنم



B4N یا BFN


مخفف:

Bye For Now


به معنای:

فعلأ خداحافظ



A/S/L


مخفف:

Age/Sex/Location


به معنای:

سن/جنسیت/محل زندگی



CUL


مخفف:

See You Later


به معنای:

بعدأ میبینمت



CU


مخفف:

See You


به معنای:

میبینمت



EOM


مخفف:

End Of Message


به معنای:

انتهای پیام



MER30


به معنای:

مرسی



ILU یا ILY


مخفف:

I Love You


به معنای:

دوستت دارم



IC


مخفف:

I See


به معنای:

فهمیدم



?U


مخفف:

You


به معنای:

شما؟



PLZ


مخفف:

Please


به معنای:

لطفأ



R


مخفف:

Are


به معنای:

هستید



@sa


به معنای:

ساعت



M


مخفف:

Male


به معنای:

آقا



F


مخفف:

Female


به معنای:

خانم



ME2


مخفف:

Me Too


به معنای:

منم همینطور!



GF


مخفف:

Girl Friend


به معنای:

دوست دختر



BF


مخفف:

Boy Friend


به معنای:

دوست پسر



OTOH


مخفف:

On The Other Hand


به معنای:

از طرف دیگر



EMSG


مخفف:

Email Message


به معنای:

پیغام الکترونیکی یا ایمیل

(ترفندستان)

IAE


مخفف:

In Any Event


به معنای:

در هر صورت



OIC


مخفف:

Oh I See


به معنای:

آه فهمیدم!



LYF


مخفف:

Love You Forever


به معنای:

برای همیشه دوستت دارم



IMO


مخفف:

In My Oponion


به معنای:

به نظر من



FYI


مخفف:

For Your Information


به معنای:

جهت اطلاع تو



PM


مخفف:

Private Message


به معنای:

پیغام خصوصی



KOC


مخفف:

Kiss On Cheek


به معنای:

بوسه بر گونه



K


مخفف:

Kiss


به معنای:

بوسه



H


مخفف:

Hug


به معنای:

در آغوش گرفتن



BB


مخفف:

Be Back


به معنای:

بازمیگردم



TOY


مخفف:

Thinking Of You


به معنای:

به فکر تو هستم



TNT


مخفف:

Till Next Time


به معنای:

تا دفعه بعد



SYS


مخفف:

See You Soon


به معنای:

به زودی می بینمت



S


مخفف:

Soon


به معنای:

به زودی



GFN


مخفف:

Gone For Now


به معنای:

فعلأ می روم



GTSY


مخفف:

Glad To See You


به معنای:

از دیدنت خوشحال شدم



Nice 2 C U


مخفف:

Nice To See You


به معنای:

از دیدنت خوشحال شدم



AFK


مخفف:

Away From Keyboard


به معنای:

دور از صفحه کلید هستم



 

 

 

ارسال پیام برای چند نفر به طور همزمان در یاهو مسنجر
ارسال پیام برای چند نفر به طور همزمان در یاهو مسنجر


شاید شما هم گاهی دیده باشید که فردی یک پیام برای شما در یاهو مسنجر میفرستد و در پایین آن نوشته Send To ALL را ذکر می کند. این بدان معناست که این پیام علاوه بر شما به افراد دیگری هم که در لیست دوست شما بوده اند نیز فرستاده شده است. با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما آموزش خواهیم داد می توانید شما نیز علاوه بر یک شخص، یک پیام را برای چندین نفر بفرستید.


همان طور که می دانید در هنگام ارسال ایمیل برای چند نفر می بایست بعد از تایپ ایمیل شخص اول یک کاما (,) تایپ کنید و سپس ایمیل نفر بعدی را تایپ کنید و به همین ترتیب ادامه دهید.
اما در یاهو مسنجر قضیه اندکی فرق می کند برای ارسال PM به چند نفر می بایست کلید Ctrl را گرفته و تک تک بر روی ID افراد مورد نظر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید (ترفندستان) و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.
دقت کنید اگر می خواهید برای کلیه افراد لیست خود یک پیام بفرستید کلید Shift را نگه دارید و ابتدا بر روی ID نفر اول و سپس بر روی ID نفر آخر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.
همچنین شما میتوانید با راست کلیک بر روی گروهی که لیست دوستان در آن قرار دارد و انتخاب Send Instant Message to All in Group، پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
برچسب:, :: 1:40
محمود

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره باشه؟
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ثانیه و آدرس second.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 74
بازدید کل : 17200
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1